Bananmask

Nu, när jag har sådär alldeles för mycket tid över att göra ingenting så kom jag på att göra en ansiktsmask. Inte vilken som helst utan en hemmagjord sådan. Så här kommer receptet!

Banan mot torr hy

En ansiktsmask av banan, havregryn och honung för torr hy och åldrad hy. Ansiktsmasken har tre effekter som kompletterar varandra:

  • Mjukgörande.
  • Fettgivande.
  • Fuktgivande.
Banan är en bra frukt för torr hy och verkar mjukgörande. Den gör huden mjuk och fin hy. Havregryn innehåller oljor med en hög andel fleromättade fettsyror och är fettgivande med honung verkar återfuktande.

Gör ansiktsmasken så här:

  • Mosa en banan.
  • Mixa med 1 - 2 matskedar honung.
  • Sätt till 4 - 6 matskedar havregryn så du får en lagom konsistens.
  • Lite vatten kan behöva tillsättas.

Fukta sedan huden med ljummet vatten och massera in ansiktsmasken. Låt verka 15min. Klart!

Och så här snygg blir man när man har denna hm. ja.. kräkliknande ansiktsmask i nyttet, vackert?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ska jag testa i morgon! :)

2008-12-22 @ 00:10:52
URL: http://ssselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0