Glamoröst? nej, hopplöst

Idag har varit en riktig söka jobb dag.. Så hopplöst. Jag har ju en tendens att vara lite negativ så.. Tycker att jag testat det mesta nu iallafall så ingen kan klaga på att jag klagar. Är man arbetslös eller även kallad "livsnjutare" är det otroligt segt. speciellt i så pass dåliga tider som det är. Tips till andra. Har provat på varenda en av punkterna själv:
1. Söka genom Arbetsförmedlingen. Inte lönsamt någonstans efter som halva Stockholm redan gör det.
2. Kolla alla de ställen du vet att du  gillar och sök via deras egen hemsida.
3. Lämna CV på alla de ställen du kan tänkas jobba även fast dom inte söker.
4. Lämna namn, nummer och berätta vad du kan så fort du får chansen. Tex. i baren på den krog du besöker.
5. Kolla med varenda person du känner OM dom i sin tur känner någon som behöver hjälp.


Nog om det. Lagade middag ikväll och hamnade i matkoma. Blev riktigt gott!

Blev en liten dagen också. Får duga.
*Ray Ban Wayfarer
*Halsduk - Tiger
*Kavaj - Whyred
Under hade jag svart klänning med farfarskläppning fr Zara, skinn skärp fr Gant, secondhand klackar, egen gjort halsband mm.. Dåligt att jag alltid glömmer att ta hel bilder. Nästa gång lovar jag...

Ska plocka upp min väska och kanske hitta något vettigt. Kanske blir en runda till Fridhemsplan med Moa och Ellan och goda drinkar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0