Mitt utlovade hårinlägg

God morgon!
Hade lovat er en nogrann hårbeskrivning förut när jag fick frågan om hur jag fixar mitt hår och hade tänk överraska med en videoblogg, men vad hände? Jo, klippet ville inte laddas upp via youtube så att jag sedan kunde visa den här.. Någon som kanske vet en annan hemsida man kan ladda upp sina videoklipp via?

Så länge får jag visa det i bilder.
.

Fråga:
Petra om Sushi time!:

Malin! Jag diggar din blogg jättemycket och du verkar vara en riktigt härlig tjej! Tänkte fråga om du har löshår/extensions eller om det är ditt egna hår? O hur får du dina snygga lockiga vågor?

Petra
om Nattlig nätshopping:

Jag vill inte tjata men vad hände med inlägget om ditt hår?!
Du måste dela med dig av dina hemliga knep ;) KRAM

Svar:
1. Nej, jag använder väldigt sällan eller i princip aldrig extensoins.
2. Dessa produkter använder jag innan:

-Tvättar alltid håret med Redkens volym serie "Body Full" som redan vid schamponering/inpackning gör hårstået lite "torrare" som jag uppfattar det, och där med ger volym och stadga för håret redan innan man gör lockarna/vågorna.


-När håret fortfarande är blött har jag i en blonde mousse från Redken som heter "Blonde Glam". Den ger lyster/glans i mitt annars livlösa blonda hår. Efter använder jag en volymspray från Redken "Body Full" serien. Då delar man innan upp håret lite snabbt och slarvigt i benor för att sedan spraya i hårbotten lite här och var. Den gör så att hårståna i hårbotten blir lite stävare, lyfter sig och man får volym.

-Sedan fönen!

-När håret är helt torrt använder jag mig utan en plattång för att få till "vågorna". Tycker man att det är enklare att göra lockar så gör det men platta sedan ut dom så det inte blir korkskruvar om du vill få till den här vågiga resultatet.

-Tips! För att förenkla allt när du gör vågorna så dela upp håret i sektioner så är det lätt att se vad som redan är fixat och inte.

-Som en sista grej tar jag första bästa hårspray och sprayar 30cm från håret, kramar lite i vågorna och drar fingrarna igenom. Avslutar med glanspray från Goldwell #diamond Gloss" och sist silikondroppar i topparna.



3. Före/Efter


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänkte att det var det! Kunde nämligen inte hitta det på play grejen, men såg det faktiskt på tv. :)

Hur gick det sen då, hah?

2010-02-24 @ 12:45:21
URL: http://saraochmichelles.blogg.se/
Postat av: Jess

snyggo! ska du jobba på båtmässan din nerd?

2010-02-25 @ 00:20:10
URL: http://overdoseofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0