Dagens

Jag har kommit på att tillfällen att bry sig om vad man sätter på sig minskar när man bor så här vilket är tråkigt. Visst kan det vara skönt ibland att luffsa runt i bekväma mjukiskläder men inte hela tiden. Så när man väl ska vistas bland människor så är det kul att använda den där nya toppen tex ;) som jag nu ska göra idag.

Idag har jag på mig: Skinnjacka Vero Moda, blus fr Gina, kjol fr TopShop och skinnboots fr Roots.

GI Frukost

När jag inte längre bor hemma och numera planerar, handlar och betalar det vi storhandlar själv så har jag chansen att välja vad jag stoppar i mig. Jag har satt oss på GI diet och skulle ljuga om vi satt igårkväll och gnällde över att vi va hungriga haha jaja.. nu jävlar vill jag ha förändring och då ska det inte vara enkelt. Igår va vi ute och promenarade 8km, kom hem och lagade kalkonfile med rotfrukter i ugn och självklart blev vi hungriga efter ett tag så då blev det smoothies.

1 Päron
1 Passionsfrukt
1 Apelsin

.. räkte till två glas.

Man lär sig mycket att att leta upp GI recept vi Google. Vill man hålla sig länge så skulle detta va ett bra alternativ (se bild ovan.)

Blanda havregryn och fruktmusli med vatten i en kastrull
1 nypa salt..
och när gröten blivit fast är den klar.
Strö över kanel och mjölk 0,1% fett
1 Ägg

1 Stor kopp kaffe ökar förbränningen

Nu ska jag fixa mig, kl 12 ska jag iväg och fixa norsktperson nr, skattekort och bankkort. Ha en bra dag!

Storshopping på Gränsen

Nu kom vi nyss hem från gränsen. Vi var över till Sverige och shoppade lite. Blev ett par nya jeans, tunika, leopard paraply och strumpbyxor för min del. Efter åt vi på vårat wookställe så vi skulle slippa storhandla utan mat i magen. Vi har lagt om kosten en hel del så nu jävlar ska det ske förändring(!) Tittar man in i kylen ser det ut som vi är vegitarianer eller ska mata en hel bondgård. Spännande och se hur GI kommer fungera.

Nu är jag helt slut.. Sängen lockar.. Natta!

Karpe Diem

Jobbhelgen avklarad. Promotade en ny streamer under 3dagar på Lidingöloppet. Nu är jag tillbaka i Norge igen, åkte kl 23.00 och var framme 9.00... dödstrött var ju bara förnamnet på hur jag kände mig när jag kom fram.

Hann iallafall med en mysig middag med Moa på Soft Kök & Bar under helgen.

Och igår vinkade jag hejdå till hemmaplan. Idag blir jag hämtad halv 12 och ska till Sarpsborg och söka jobb, har en magkänsla som säger att det kommer att hända lite förändringar för min del här i Norge... spännande.

God morgen Norge

Sitter i soffan och brottas med täcke, kuddar och en kelsjuk vovve mitt i allt. Tittar på "God Morgen Norge" som är sveriges motsvarieghet på "Morgon soffan" eller vad vi kallar det. Knäckemackor, kiwi och ett glas juice till frukost sen blir det ut och promenera golfspåret runt. Igår var min norrman på golftunering i Oslo så jag passade på att städa, grundligt. Så fort han kom hem åkte vi och köpte sushi till mig, hyrde en rysare till film som hette Case 39 och drack Slush.

Han vill ha lasagne till middag ikväll och jag vill till Gamle Byn och fika efteråt, perfekt kompromiss;)

Från skog till Stockholm

Hemmet städat efter lördagens förfest. Satt igång tvättmaskinen och diskmaskinen, vuxenpoints?

Vaknade imorse av att han smörjde in mina fötter med Aloe Vera:P haha sämra kan man ju väckas..
Nu är jag nyduschad och har nyfixade naglar som jag gjorde i förra veckan och även nyfilade fötter som jag fick iordning gjorde igår av ett proffs;) jag känner mig så ny. Snodde killens ansiktsmask som gör susen, bra att ha någon med mer ansiktsprodukter än en själv. Bokade en hembiljett till Stockholm med buss på Torsdag kl 23.00.. skönt att sova hela resan. Ska bli mysigt att krama på mina tjejer igen, fira min födelsedag med släkten och familj.

Nu ska jag göra kaffe och äta natutgodis, mumma.. I eftermiddag ska vi ut och fiska med båten. Helt fantstisk natur så man blir målös men måste erkänna att det kommer bli jätte skönt med lite ombyte på tors.. att bara sitta och snacka strunt med ett glas vin i stan och titta på människor, stanna till stägning på white room och småshoppa lite nytt;)