Behöver eran hjälp

Nu är det så här, jag skulle behöva eran hjälp.

Jag har valt att göra en Stockholmsguide över bästa shoppingställen som mitt projektarbete i skolan. I guiden ska allt från hattar-underkläder-smycken-skor och självklart allt i klädväg. Skulle därför be er att lämna en kommentar där ni skriver ner era 3 bästa butiker i Stockholm där ni gärna handlar. Kan självklart också vara en secondhand butik. Så är mer än tacksamför att få inspiraton från er och veta vad andra än jag själv tycker.

Stort tack till er som kan tänka er att göra en liten insats!

Kommentarer
Postat av: E.

Nu blev det långt här haha.



Malin - Åh kul, det var det några som gjorde förra året i min skola också. Ja jag blir nog ganska tråkig för jag handlar inte på några speciella affärer. Även om man handlar på de vanligaste affärerna behöver det inte betyda att man ser ut som alla andra, det gäller ju att mixa och hitta något personligt. Därför Älskar jag Zara HM och Myrorna. Motivering? Zara har allt från klassiskt till fashionabelt, det är bra prisklass och kvalité. HM har underbart bra utbud av basplagg, jag handlar sällan festplagg eller finare plagg på HM. De går bara att ha på sig utan att mixa och då har alla andra redan det. Men basplagg är super. Myrorna. Jag hatar trenden som verkar göra det skitcoolt att gå på götgatan och hitta en liten secondhandbutiker och oj vad det är pytteytte mysigt därinne och oj vilket kap man kan göra bara för att det råkar ha ett coolt namn och vara privatägt. Nej myrorna är billigt, stort utbud och pengarna går till någonting bra, välgörenhet är alltid uppskattat. Sedan säger jag inte att man inte kan hitta saker i mindre SH-butiker, jag handlar där med. Men det känns mest som att det är en trend. Så ligger det till ;D

Puss.

2008-10-22 @ 14:51:05
URL: http://petite.nu
Postat av: Ida Björck

svar: ja man får hoppas på det :)

2008-10-22 @ 15:47:06
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Sara

Urban Outfitters - balla kläder med en ofta egen touch. De säljer en hel del udda grejer också, vilket är roligt. Dock tar de många gånger överpriser, men det kan jag tycka att det är värt.



New Yorker (finns i Skärholmen) - ball butik med highschool-rock inspererade plagg. En hel del är lite överdrivet men det finns en hel del som är riktigt snyggt. Speciellt deras underkläder! HM i all ära men de här har tänkt en snäpp längre.



H&M - goda goda H&M måste helt enkelt vara med.

Motiveringen är att de har något för alla. Där kan fjortonåringen gå in med sin shoppingtokige farfar (skämt å sido..). Och båda hittar något de verkligen gillar. Sedan är ju H&M's priser inte att ogilla direkt.. (a)

2008-10-22 @ 19:24:53
URL: http://ohfan.blogg.se/
Postat av: J

svar: Oj svårt. jag är sjukt trött nu och kommer säkert ångra mig. får jag skriva fler om jag ångrar mig sen? hah :)



Men just kommer jag endast på: Topshop, Beyond Retro och Uraban Outfitters. Jag åter kommer förmodligen med något bättre.

2008-10-22 @ 20:19:09
URL: http://covet.blogg.se/
Postat av: H*

- sv ; ah precis : )

2008-10-22 @ 22:39:51
URL: http://merei.blogg.se/
Postat av: Anna

oj, svår och stor fråga. jag skulle kunna räkna upp 10 favoritbutiker på rak arm. men okej, för din skull ska jag tänka ut mina absoluta favoriter.

- Monki. anledning: deras kläder är så.. så.. speciella? uttänkta? jag vet inte riktigt vad man kan kalla det. designen är inte vanlig, det är alltid detaljerat. alltid någonting spännande med varje plagg.

- H&M. anledning: vilken svensk skulle inte svara H&M? nej men, H&M är great. dom har börjat hotta upp sig rejält när det kommer till mode och ifall man letar hittar man riktiga kap. priset ska vi inte ens prata om då det är löjligt billigt ibland (och det är tur det, annars skulle jag vara pank).

- Awesome rags (inne på PUB, gatuplan). anledning: något dyrare, men fan så snyggt. de har en massa olika designers att välja bland och har därav en stor mångfald med kläder. de säljer bland annat PePe Jeans, vilket är ett av mina personliga favoritmärken. alltid coola kläder, alltid en schysst look.



vilka är dina favoriter blev jag nyfiken på nu?

<3

2008-10-22 @ 23:17:14
URL: http://randomblonde.blogg.se/
Postat av: SARA SOLVIK:)

Hej där :)

Jag har en fråga min blogg som jag skulle bli väldigt tacksam för ifall du svarade på, den handlar om kcal, mat och ätstörningar.

2008-10-23 @ 10:15:25
URL: http://sarasolvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0