Kom igen Sverige! Vi har mycket att lära

Sitter just nu och tittar på kanal 8, en direktsänd gala som hyllar Obama. Min första tanke var "gosh, varför ska dom alltid va överdrivna?!" Finns mycket både gott och ont och säga om USA. Men jag ändrar nog min åsikt. Är för insnöad i mitt lagom-svenne-tänkande så jag automatiskt tycker att USA är "too much" men egentligen är jag bara avundsjuk. Hur ballt är det inte att annordna en gigantisk gala med massa kändisar som alla är där för att hylla Obama. Tänk er vilken känsla när alla står och jublar och känner att dom är med i ETT, alla känner för Obama och är lyckliga. Inte fan har vi sånt här i Sverige. Vi borde också säga "God bless Sverige" i var och varannan mening.

Börjat bli lite less i detta lilla land som ska vara så lagom hela tiden. Jag vill också införa skönhetstävlingar där det ska utses en för varje liten ynkla stad i Sverige. Va sägs om Fröken Umeå? Visst att vårat land inte är stort och våra städer minimala men vi kan göra något coolt av det ändå. Att vara utsedd till Fröken Kiruna ska vara något man är stolt över även fast det är en håla med lite människor.

Här blir jag inte kvar hela livet. Vill testa på Miami, LA och New York feelingen någon gång. Att få gå omkring på gator bland folk i neon bikini och rullskriskor, oldschool tatueringar, klä mig typiskt LA-stilen, sitta på en hårsalong och få nyfrisyr innan kvällens utgång och gå på klubbar som slår Sthlms uteliv med hästlängder. Exakt så är mina drömmar för tillfället, snart har jag säkert nya men jag måste få testa på det. Kanske har tittar på för mycket The Hills men hur underbart verkar det inte? känns som min grej. Älskar hela grejen med att folk kan få vara lite för mycket, se ut hur man vill och vara lite crazy utan att någon lyfter på ögonbrynen.

Nej, nu ska jag luta mig tillbaka i min svenne-Ikea soffa och drömma lite till. Kände att jag fick ur mig en och annan åsikt, God bless lilla Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0